Een dag vol belevenissen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Lian en Mireille Aarnink - WaarBenJij.nu Een dag vol belevenissen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Lian en Mireille Aarnink - WaarBenJij.nu

Een dag vol belevenissen

Door: Lian en Mireille

Blijf op de hoogte en volg Lian en Mireille

26 Juli 2016 | Thailand, Khon Kaen

We hebben vanmorgen heerlijk ontbeten en zijn toen op weg gegaan naar de olifantenschool ongeveer 80 kilometer van het hotel. Het was daar erg mooi we hebben een show gezien waarin de olifanten kunstjes deden. Ze konden de gong slaan, schilderijen maken en de vlag hijsen. Ook hebben we gezien hoe de olifanten met zijn allen lekker in bad gingen met hun begeleiders er nog bovenop. Het kleinste olifantje mocht zelf in bad hij was te klein om er bovenop te blijven zitten. Hij maakte koprollen in het water en was echt ontdeugend. Hij ging geregeld helemaal onder water en de olifanten spetterden nog even lekker water met hun slurven naar het publiek toen ze klaar waren met baderen.

Toen kwam het hoogtepunt van de dag we hebben allemaal twee aan twee op een olifant gereden. Echt super gaaf was dat we gingen ook door het water en door de natuur. Wat een mooie beesten. Als aandenken hebben de kids alledrie een mooie foto met lijstje gekregen van hun met een van de ouders op de olifant.

We zijn naar een soort groothandel kort bij Chang Mai geweest en daar heb ik voor moeders echt super mooie spullen gehaald helaas kan ik niet vertellen wat maar ik weet zeker dat het in de smaak valt en voor weinig hoor moeders. Ook Bean is goed geslaagd en Maarten heeft een mooie olifant gescoord.

Vervolgens zijn we door de stad wezen crossen om bij een winkelcentrum te komen die we gisteren al hadden gezien. Dat was nog niet zo makkelijk maar doel bereikt en lekker geshopt.
Toen gegeten tegenover het hotel en lekker onder de douch. Het was vandaag zo warm in het olifantenpark dat we zoveel hebben gezweet dat jullie ons bijna in Wesepe konden ruiken.

Morgen weer een reisdag lekker in het busje met airco erin en Ilse de lange galmt dan weer door de speakers met Onno achter het stuur, ik als TomTom en Bean houd de hangoren in bedwang en helpt kijken als we een Thais woord vertaald moeten hebben of ze vraagt de weg voor ons als we in de buurt zijn maar niet precies weten waar we moeten zijn.

Groetjes uit Chang Mai en tot morgen

• 26 Juli 2016 - 16:54

Anja Aarnink:

Wat gaaf zeg een ritje op de olifant, erg leuk om jullie avonturen te volgen, veel plezier nog en geniet ervan. groetjes uit Lettele

• 26 Juli 2016 - 18:55

Opa :

Lijkt mij geweldig om op zo'n olifant te zitten.
    Jullie vormen zo te lezen een prima vakantieteam.
    Veel plezier voor morgen.
    Groetjes van Oma en mij.

• 26 Juli 2016 - 20:38

Gr. Agnes:

Mireille ben jij de tom tom???? als dat maar goed komt... ha ha.
    veel plezier

• 28 Juli 2016 - 11:30

Dini:

Hallo allemaal,
    Gisteren wel gereageerd maar volgens mij niet overgekomen.
    Wat genieten jullie toch. Wij hier ook het weer is goed en gelukkig niet zo warm meer.
    We zijn op de helft en jullie ook.volgens mij gaan jullie vandaag weer verder?
    Geniet weer van alles wat jullie vandaag zien en morgen ook..
    Groetjes uit wesepe, wim en Dini

• 28 Juli 2016 - 18:44

Dini:

Hallo mensen in Thailand,
    Onno een vraag voor jou. Weet jij zo de inlogcode voor WIFI?
    We kunnen met de tablet niet meer inloggen.
    kun je het mij appen? Als het niet kan dan houd het op, alvast bedankt.
    mama