De reis naar chumpon en snorkelen - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Lian en Mireille Aarnink - WaarBenJij.nu De reis naar chumpon en snorkelen - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Lian en Mireille Aarnink - WaarBenJij.nu

De reis naar chumpon en snorkelen

Door: Lian en Mireille

Blijf op de hoogte en volg Lian en Mireille

03 Augustus 2016 | Thailand, Chumphon

Hoi we zijn gisteren naar Chumpon gereisd nadat we nog ff een frisse duik in het zwembad hadden genomen. Helaas moesten we na een half uur rijden omkeren omdat er een tas was blijven liggen. Ondanks dat waren we ruim voor het donker in Chumpon in het resort. Onderweg hebben we nog een soort Dolfinarium met veel vissen bezocht we zetten wat foto,s online. We noemen het Muggen resort. We dachten al veel muggen gezien te hebben maar dit slaat alles. We zijn nu een roedel Dalmatines alleen bij Onno hebben we nog altijd geen muggenbultje ontdekt hij heeft bloedgroep O en mega veel knoflook in zijn eten.

Vandaag zijn we om 8 uur in de ochtend met de boot vertrokken naar de rotsen om te snorkelen. Er waren ook wat duikers aan boord van de boot en nog vijf snorkelaars meer. Na een ruim uur varen zijn we met ons zwemvest en snorkel het water in gegaan. Het was vandaag wel heel grijs en regenachtig voor het eerst deze vakantie echt een grijze dag. Het geluk was dat we nu gewoon in zwemkleding konden snorkelen zonder zo rood als een kreeft te worden. We hebben super mooie koralen en vissen gezien en op drie verschillende plekken gesnorkeld. Het was een lange dag we kwamen rond vijf uur ,s avonds pas weer opmeet vaste land, maar het was het meer dan waard!

Vanavond hebben we nog even met Oma geskypt omdat ze jarig is vandaag. En we zijn in Chumpon wezen eten, goh we kwamen weer bij de Pizza Compagnie terecht waar onze hangoren al niet meer hoeven te bestellen de mensen weten al welke pizza ze samen delen! Heerlijk we hadden ook trek na zo,n dag op zee. En nu kijken of alles nog in de koffers past en dan gaan we morgen vroeg op pad om terug te reizen naar Bangkok. Onderweg moeten we het busje schoon laten maken het is nogal een bende, vooral achterin natuurlijk (hè hangoren) voorin is het best keurig toch Onno? Dan blijven we overmorgen nog een dag in Bangkok en als het weer goed is gaan we daar een fietstocht doen en natuurlijk onze laatste Bats ( vakantiegeld) uitgeven.

Tot morgen en groetjes ui Chumpon

• 03 Augustus 2016 - 22:22

Fam. Hulsegge:

oohh leuk, snorkelen. Spannend hoor. Goede reis naar Bangkok!

• 04 Augustus 2016 - 09:32

Opa:

Hallo globetrotters,
    Als ik het goed heb gelezen hebben jullie daar nederlands weer. Dat is toch prima dan kun je alvast weer wennen aan ons nederlands weer.
    Goede reis vandaag en nog veel plezier in Bangkok.
    Gr. Oma en Opa

• 04 Augustus 2016 - 09:38

Adri En Gerrie:

Ha vakantiegangers,

Wat een mooie weken hebben jullie daar gehad. Hele goede reis terug naar NL. Als ik jullie was zou ik meteen een rustige vakantie boeken. Is hard nodig want wat hebben jullie wat gereisd, gegeten, gezwommen, gegeten, geshopt, gegeten, dingen bekeken, gegeten, geleden onder de muggen, gegeten enz. en tussendoor nog geslapen ook. Bijna geen tijd voor. Fijne dag in Bangkok nog en dank voor de reisverslagen.

Groet van Adri en Gerrie